hallon i mängder, massa mängder


hehehej på er. tänkte börja leva på hallon jag, ja jag älskar det. och idag när jag kom hem efter en tråååkig skoldag så såg jag att det låg nå utklipp på bordet med massa hallonrecept på olika saker. typ pajer, tårtor och andra desserter. och ja vad tror ni jag hittaderå? mmm ska snart åka och köpa lite grejer så jag kan göra detta ikväll heh. dock så måstye jag skynda mig lite innan affärerna stänger, skynda skynda!
här får ni receptet som är taget ur nån .. mattidning.


Hallonröd drömdessert för fyra portioner.

frön från 1 vaniljstång
400g frysta hallon
500g kesella
2dl florsocker

gör så här:
1. dela vaniljstången på längden och skrapa ur kornen.
2. mixa frysta bär med kesella, vaniljkorn och florsocker. fördela i glas.

mycket enkelt. hoppas det blir gott :)
SKYNDA NU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0