varning, ett segt inlägg..


gah blir så jäkla less nu! inte för att klaga eller att tjata, men det här senaste året ( och dem två innan ) har jag haft förjäkla otur. förstår inte varför. när jag va liten osådär har jag aldrig haft problem med att ha varit sjuk ofta, inte fått nån sjukdom eller så, inte vart nå speciellt allergisk, inte brutit nå ben eller nått sånt .. ah jag har upplevt en barndom utan massa besvär om vad jag kan äta, vad jag kan göra, osv. och det är jag väldigt glad för. men de senaste åren har det kommit fram mer och mer saker som jag inte velat ha..

bara för att nämna lite men som ändå har haft en stor betydelese för mig - fick bronkit ett år så missade väldigt mycket i skolan och mycket annat, fick ligga hemma helt död flera månader oså. - efter bronkiten så har jag nästan alltid haft ont i halsen och vart sjuk osådär, hela tiden. - blivit allergisk mot massa frukt, jag som älskar frukt ;( - jag tappade väldigt mycket blod under många månader så mådde verkligen dåligt den långa tiden, kände mig svag nästan ett helt år innan man fick veta vad som va felet, orkade ingenting tillslut och sen alla tabletter och missade mycket från idrotterna som jag aldrig fått igen. - jag stukade foten väldigt rejält så fick gå på kryckor, as kul, eller inte.. - ah och sen så har "privatlivet" vart allmänt skit och jobbigt, så, men så har dem flesta så det lägger jag bara till som ett plus typ - och nu sist fick jag nån böld på en av halsmandlarna - och ah nu fick jag tillbaka samma skit så går på pencillin igen, och försöker få i mig lite mat eller iaf vatten .. går inge vidare.
ah nu kanske ni tänker "men gud, vafan gnäller hon för?", men jag har inte orkat tage upp allt för vissa saker som hänt osv är lite för personligt för en enkel och ful blogg .. där alla kan läsa. aja dock så sitter jag nu och läser ett riktigt hemskt inlägg på en blogg, från en som varit i afrika nyliggen ( jag som alltid ha velat åkt dit ) och sett hur den riktiga slummen kan se ut. såg massa bilder och ah .. fyfan, raderade alla, kunde inte ha dem kvar.. så nu när jag tänker efter, jag lever då ett förbannat bra liv. tycker inte ni att ni gör det? ni som har det som mig.. ja mena, man behöver inte åka till afrika för att få se fattigdom och svält? det finns i staden / byn där du bor. jo, titta dig omkring så får du se.



jag har väldigt mycket att vara tacksamför - jag har en kärleksfull familj och underbara vänner, inge svält, får det mesta jag önskar mig, får ut och resa och se världen, har ett helt hus plus en stuga och bilar - jag kan komma på mycket mera, men ni har nog börjat förstå vart jag är påväg med detta fula lilla inlägg?.. så om några timmar ska jag gå ner och ta min medicin och sluta klaga över det underbara jag har. allt och inget. jag funderar på, som jag gjort i många år sen när jag förstog att det finns mycket hemska saker ute i världen .. jag funderar på att kanske bli en såndära fadder, eller vare heter. vad tycker ni om det? är ni det? jag känner många som är det och vissa som är en sånhära "kontaktperson". vet ni vad det är då? det är ganska bra faktiskt, och det kan man va till dem i stan och ah, om man vill ge bort lite av sin tid till en som har det jobbigare än en själv så kan man ju bli det, det kanske man kan bli? ska forska lite på dethära så återkommer jag om några år. ursäkte för det ihop smetande inlägget, helt sjukt vad jag skriver konstigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0